V jakém autě je dítě v bezpečí?
Co se při testech sleduje
Testy probíhají s pomocí fugurín, které simulují staří dětí v rozmezí 1,5 až 3 roky. Z testu vyjdou nejlépe ta vozidla, která se co nejblíže přiblíží hranici 100% bezpečnosti. Mezi kritéria, které se během testu sledují, patří samotné zatížení, zranění figurín, nebo také kvalita a uchycení sedaček.
Jaké vozidlo je vzhledem k dětem nejbezpečnější
Možná by to čekal málokdo, ale vozidla, u kterých byste čekali maximální bezpečnost, příliš v testu nezazářila. A tady mluvíme nejen o klasických rodinných autech, ale také o tolik opěvovaných vozidlech SUV. Hodnocení 56%, případně 58% si vysloužil Renault Scénic nebo SUV Suzuki Grand Vitara. Mezi malými vozy neuspěl Nissan Micra ani Fiat 500.
Z testu EuroNCAP nejlépe vyšel Seat Leon, který získal 92%. Kolem hranice 90% se ještě umístily značky Subaru Forester, Subaru XV, Hyundai i30 nebo Opel Mokka. A určitě neopomeneme ani mladoboleslavskou škodovku, která měla v testu maximální zastoupení. Nejlépe si vedla Škoda Octavia se ziskem 86%, za ní
se umístil Roomster 82%, Superb 81%, Fabia 80% a Yeti 78%.